Missä voimme olla avuksi?
Autamme organisaatioita navigoimaan muutosta, ratkaisemaan ongelmia, kehittämään uutta ja rakentamaan tulevaisuutta ihmislähtöisesti. Yhdistämme strategisen näkemyksen ja ihmislähtöiset menetelmät, jotta organisaationne voi kukoistaa myös monimutkaisissa ja muuttuvissa tilanteissa.
Ihmislähtöistä organisaatiokehitystä
Autamme organisaatioita:
Navigoimaan muutosta, epävarmuutta ja kompleksisuutta
Muodostamaan konkreettisia ratkaisuja monimutkaisiin ongelmiin ja arjen haasteisiin
Toimimaan kriisitilanteissa ja kaaoksessa
Kehittämään sisäistä yhteistyötä ja ihmissuhteita
Rakentamaan tietoista, hyvinvoivaa ja inhimillistä yrityskulttuuria
Kehittämään työntekijä- ja asiakaskokemusta
Parantamaan työhyvinvointia ja viihtyvyyttä lisäämällä eloa, iloa ja flow’ta
Vapauttamaan ihmisten potentiaalia sekä vahvistamaan luovuutta, ongelmanratkaisukykyä, yhteistyökykyä ja sisäisiä voimavaroja
Näkemään syvemmälle ja kokonaisvaltaisemmin, löytämään uusia perspektiivejä ja ideoita
Parantamaan tuottavuutta panostamalla ihmisiin
Kirkastamaan merkitystä, visiota ja suuntaa
Käytännön esimerkkejä
Oheiset esimerkit antavat kuvan siitä, millaisissa tilanteissa voimme olla avuksi. Todellisuudessa jokainen yritys on ainutlaatuinen – ja niin ovat myös sen tarpeet. Siksi kaikki projektimme suunnitellaan ja toteutetaan aina räätälöidysti.
Yhteistyö ja innovaatio
Brändin ja arvojen kirkastaminen
Uuden tuotteen tai palvelun ideointi
Työn merkityksellisyyden ja työilon vahvistaminen (“Miten meillä voisi olla kivempaa töissä?”)
Tiimin yhteishengen ja koherenssin parantaminen
Uusien työskentelytapojen ja käytäntöjen kehittäminen (esim. hybridityöhön)
Johtoryhmän vision ja suunnan selkeyttäminen
Innovatiivisten ja ketterien toimintamallien luominen
Yhdessäluomisen ja luovan ongelmanratkaisun metodien hyödyntäminen
Haasteiden ratkaisu
Avainhenkilön alisuoriutuminen ja sen taustasyiden selvittäminen
Työntekijöiden pysyvyyshaasteet tietyssä tiimissä tai tehtävässä
Kansainvälisen tiimin työskentelytapojen yhteensovittaminen
Sisäiset konfliktit (johtoryhmässä, tiimeissä, omistajien välillä)
Asiakaskokemuksen ja -tyytyväisyyden heikkeneminen
Työntekijöiden jaksamisen haasteet, burnoutit ja poissaolot
Strategian ja arjen toiminnan välinen kuilu
Organisaation sokeat pisteet (asioista ei puhuta, mutta ne jarruttavat kehitystä)
Heikko kommunikaatio tiimien välillä ja siitä syntyvät ketjureaktiot
Kehittäminen ja muutostilanteet
Yrityskulttuurin kehittäminen ja elävöittäminen
Fuusiot ja muut suuret transitiot (esim. johdon vaihdokset, organisaatiouudistukset)
Brändi- ja strategiauudistusten jalkauttaminen
Uuden yrityksen tai tiimin kulttuurin ja toimintatapojen rakentaminen
Johdon ja työntekijöiden välisen suhteen ja yhteistyön parantaminen
Johtamisen ja esihenkilötyön kehittäminen
Työntekijä- tai asiakaskokemuksen parantaminen (esim. asiakaspolun uudelleenmuotoilu, työntekijöiden hyvinvointi osaksi strategiaa)
Johtajan henkilökohtainen muutosmatka (henkilökohtainen kasvu osana yrityksen kehitystä)
Koulutukset ja valmennukset
Perspektiiviajattelu: miten nähdä asioita useasta näkökulmasta ja välttää yksisilmäiset ratkaisut
Muutostilanteiden kohtaaminen: miten käsitellä epävarmuutta, turhautumista ja muutosvastarintaa rakentavasti
Tunneäly työelämässä: omien ja toisten tunteiden tunnistaminen, säätely ja hyödyntäminen yhteistyössä
Suhdetaidot ja vuorovaikutus: taito kohdata, kuunnella ja rakentaa luottamusta
Yhdessäluominen käytännössä: menetelmät yhteisen ideoinnin, päätöksenteon ja ratkaisujen tukemiseen
Systeemiajattelu arjessa: miten nähdä yhteydet, juurisyyt ja kokonaisuudet organisaatiossa
Johtaminen epävarmuudessa: resilienssi, suunnan pitäminen ja inhimillinen johtajuus paineen alla
Luova ongelmanratkaisu: menetelmiä ja asenteita, jotka avaavat uusia polkuja haastavissa tilanteissa
Hyvinvoinnin integrointi työhön: miten yksilön ja yhteisön hyvinvointi voi tukea tuottavuutta ja innovaatioita
Ihminen ja AI: tietoisuus ja inhimilliset taidot tekoälyaikana
Jutellaanko?
Moni merkityksellinen muutos on saanut alkunsa yhdestä rennosta keskustelusta. Tutustumme mielellämme ihmisiin ja organisaatioihin avoimin mielin, kuunnellen ja ideoiden yhdessä, mikä kaikki voisi olla mahdollista.
Voit varata alta 30 minuutin tutustumistapaamisen kanssamme tai laittaa meille viestiä osoitteeseen katarina@otterlife.fi.